Η σιδηροδρομική γραμμή Καλαμάτας – Μεσσήνης πρέπει να διατηρηθεί και ο Δήμος Καλαμάτας πρέπει να αναλάβει πρωτοβουλία σε συνεργασία με τον Δήμο Μεσσήνης, για τη διερεύνηση των προϋποθέσεων επαναλειτουργίας σύγχρονης τοπικής γραμμής μέσου σταθερής τροχιάς στη διαδρομή Καλαμάτας – Μεσσήνης στο πλαίσιο των ενεργειών της για «κλιματικά ουδέτερη πόλη».
Αυτό ζήτησε ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Βασίλης Τζαμουράνης, στο Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας το βράδυ της Τρίτης 10 Ιουνίου και σε αυτό συμφώνησε και ο δήμαρχος Θανάσης Βασιλόπουλος.
Οσον αφορά κάποιες ανησυχίες που εξέφρασε ο κ. Τζαμουράνης από την αποξήλωση της γραμμής στους κόμβους του Αεροδρομίου και του Μορέα, λόγω των εργασιών του οδικού άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος, υπήρξε η διαβεβαίωση πως η γραμμή θα αποκατασταθεί, όπως προβλέπεται από το έργο.
Πιο αναλυτικά ο Β. Τζαμουράνης παρατήρησε πως “η σιδηροδρομική γραμμή της περιοχής μας μπορεί να αποτελέσει τον κύριο κορμό του συγκοινωνιακού δικτύου, που σε συνδυασμό με τα λεωφορεία μπορεί με επάρκεια, πληρότητα και αξιοπιστία να εξυπηρετεί όλα τα χωριά εκατέρωθεν του σιδηροδρομικού άξονα.
Τέτοιο συγκοινωνιακό ρόλο μπορεί και πρέπει να παίξει σε πρώτη φάση η υπάρχουσα αλλά εγκαταλελειμμένη γραμμή Καλαμάτα – Μεσσήνη, συνδέοντας το λιμάνι της Καλαμάτας με τη Μεσσήνη, εξυπηρετώντας σημαντικές λειτουργίες κατά μήκος της διαδρομής, μεταξύ των οποίων τα δικαστήρια, το νέο Δημαρχείο, το Ασπρόχωμα, τη ΒΙΠΕ Καλαμάτας, το Αεροδρόμιο”.
Απαντώντας ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Ανδρέας Καραγιάννης αναφέρθηκε σε αλληλογραφία του Δήμου με την κατασκευάστρια εταιρεία, τον ΟΣΕ και το υπουργείο Υποδομών και διαβεβαίωσε πως θα γίνει αποκατάσταση της γραμμής και θα μπουν και φανάρια στους κόμβους, στην περίπτωση που επαναλειτουργήσει το τρένο.
Τόνισε επίσης πως στο τέλος του 2025 θα είναι έτοιμα τα 3 χιλιόμετρα στην ευθεία, από τον πρώτο κόμβο στο Ασπρόχωμα έως και το νέο κόμβο προς Μεσσήνη και στους δύο κλάδους και τον Αύγουστο του 2026 θα είναι έτοιμη η παράκαμψη της Μεσσήνης με τη νέα γέφυρα 75 μέτρων στον Πάμισο.
Τέλος ο επικεφαλής της “Λαϊκής Συσπείρωσης” Δημήτρης Οικονομάκος χαρακτήρισε ως μία από τις πιο καταστροφικές αποφάσεις αυτή γα τη διάλυση της σιδηροδρομικής γραμμής και μίλησε για χάραξη του 1900 για τον σιδηρόδρομο και για ανύπαρκτο ενδιαφέρον ακόμα και για τουριστικό σιδηρόδρομο, ενώ τάχθηκε υπέρ σύγχρονων και ασφαλών μεταφορών.
Ολοκληρώνοντας τη συζήτηση, ο δήμαρχος Θανάσης Βασιλόπουλος συμφώνησε και στα τρία σκέλη της πρότασης – απόφασης, επισημαίνοντας ότι μέρος του κλιματικού συμβολαίου είναι το μνημόνιο συνεργασίας με τον Δήμο Μεσσήνης για την επαναλειτουργία της γραμμής.